Home Afvallen Battle rope oefeningen voor kracht en conditie

Battle rope oefeningen voor kracht en conditie

98
DELEN
Battle rope 1

Wil je armspieren, romp en benen trainen én conditie opbouwen, maar mag het ook een tikje speels? Ga dan aan de slag met een serie battle rope oefeningen! Twee zware touwen zetten je spieren behoorlijk aan het werk. Door conditie-elementen aan de battle rope oefeningen toe te voegen laat trainen met battle ropes jouw hart ook vast en zeker sneller kloppen. Met battle rope oefeningen ben je verzekerd van een krachtige work-out!

Calorieën verbranden

Je kunt met een battle rope training tot tien calorieën per minuut verbranden. Dat is een flink resultaat maar je moet er wel wat voor doen. Wat dan? Nou bijvoorbeeld de volgende drie rope oefeningen die we hier tippen. En als je het leuk vindt, er zijn nog veel meer battle rope oefeningen. Aan de slag dus!

Basis battle rope oefening: waves

Battle rope 3
Een goede basisoefening bij een battle rope training. Ga staan met de touwen in je handen, houd ze op heuphoogte en schouderbreedte. Span je core aan, ga iets door je knieën en zwaai met je armen beurtelings omhoog en sla golven met de touwen. Je kunt deze battle rope oefening opbouwen van ongeveer 1 minuut naar 20 minuten of er een intervaltraining van maken. Verzwaren kan door je snelheid te verhogen of, als je de armbeweging goed onder controle hebt, met je benen mee te bewegen.

Lekker knallen met de battle rope smash

Een goede work-out om buik-, arm en schouderspieren in vorm te trainen, maar ook om je stofwisseling te versnellen. Pak de touwen in beide handen (heuphoog, schouderbreed) en sla deze met explosieve kracht tegen de grond. Deze oefening is een uitstekende intervaloefening: per minuut 15 seconden slaan, 45 seconden rust.

Battle rope oefening schouders: snakes

Battle rope 2
Een intensieve battle rope oefening die boven- en onderlichaam meepakt. Zet je voeten iets breder dan je schouders. Handen met de touwen ontspannen langs je lichaam. Nu maak je een squat, armen gestrekt en recht voor je. Beweeg nu je armen naar elkaar toe. Als je het goed doet, kronkelen de touwen als slangen over de vloer.

Bron foto’s: yourworkoutbook.com / hubarticles.com