Home Afvallen Hoe werkt Les Mills Sprint work-out?

Hoe werkt Les Mills Sprint work-out?

56
DELEN
Les Mills Sprint 1

Korte intensieve indoor bike trainingen van 30 minuten met een nawerkend effect en snél resultaat: dat is de Les Mills SPRINT work-out. Twee tot drie keer per week een halfuurtje deze High Intensity Interval Training doen, is een uitstekende manier om je fitness goals te bereiken. Je kunt hierbij zowel fysiek als mentaal je absolute grenzen opzoeken en verleggen. Ga jij die uitdaging aan?

Hoe werkt een Les Mills SPRINT work-out?

Les Mills Sprint 3
Met een SPRINT work-out werk je aan soepele spieren en vetverbranding op een indoor bike, waarbij je snel resultaten boekt. De work-out kost maar een halfuurtje van je tijd. Maar deze minimale investering in tijd is wel een superintensieve en effectieve training met een maximaal resultaat! En het mooiste is nog: na dit intense halfuurtje HITT work-out blijf je nog uren calorieën verbranden! Een geweldige beloning voor het harde werk dat je erin stopt. SPRINT is een top investering voor een fit en fabulous lijf!

Slow twitch en fast twitch spiervezels

Voor een strak en mooi afgetraind sporterslichaam moet je zowel je low twitch als je fast twitch spieren flink gebruiken en dat is precies wat je bij SPRINT doet. Low twitch muscle fibers (de snelle spiervezels) zijn de spieren die langzaam aanspannen, maar dit lang kunnen volhouden. Dit zijn dan ook de spiervezels die je bij de duursporten vooral nodig hebt. De sneller samentrekkende spiervezels, de fast twitch muscle fibers, zijn de spiervezels die snel en kort kracht leveren en dus een belangrijke rol spelen als je krachtsport beoefent.

Vind je eigen work-out level

Les Mills Sprint 4
Voor een SPRINT training hoef je echt geen profwielrenner te zijn. Al is het wel een voordeel als je al iets aan fitness doet of er wat aan gedaan hebt. Je kunt de weerstand van de indoor bike net zo hoog of laag instellen als je zelf wilt. Je merkt bij de eerste keer snel genoeg wat je aankunt en kunt spelen met de intensiteit van elke training. En natuurlijk naarmate je vordert verzwaren voor een intensievere work-out.

De voorden van Les Mills SPRINT nog even op een rijtje

• je wordt fysiek én mentaal sterker
• je bouwt vetvrije massa op
• het kost je weinig tijd: een work-out duurt maar een half uurtje
• ook na de work-out blijft het verbrandingsproces actief
• je lichaam wordt strakker
• je boekt snel resultaat

Bron foto’s: lesmills.com