Home Fitnessoefeningen Ab Wheel oefeningen

Ab Wheel oefeningen

431
DELEN
Ab Wheel

Toe aan wat variatie in een work-out voor je core? Gooi er eens een Ab Wheel in! Hiermee kun je een aantal zeer effectieve compound oefeningen toevoegen aan je sportsessies, dus meerdere spieren doen mee! Met Ab Wheel oefeningen bouw je aan je totale core en ook schouder, rug en armen doen mee. Je kunt met de compacte Ab Wheel oefeningen doen in allerlei houdingen. Straks een paar leuke voorbeelden van Ab Wheel oefeningen!

De Ab Wheel, ook wel Ab Roller genoemd, is een compacte work-out tool waarmee je heel goed je abs kunt trainen tot een strak sixpack. Naast je buikspieren doen ook andere spiergroepen mee. De Ab Wheel is goed beschouwd een wiel waar een stang door steekt met aan elke kant een handvat. Met een work-out van slechts 10 minuten, train je al heel effectief. Een variant op het Ab Wheel is het grotere Power Wheel, daar kun je met je voeten in.

Ab Wheel bij rugklachten

Als je een zwakke onderrug hebt, of voor het eerst Power Wheel oefeningen gaat doen, begin dan voorzichtig. Verken eventueel eerst de mogelijkheden van de Ab Roller in een basishouding op je knieën.

Ab Wheel oefening 1: roll-out

Ab Wheel 2
Dit is de basisoefening met een Ab Wheel. Ga op je knieën zitten, zet het Ab Wheel voor je neer, duw je romp naar voren tot je armen en je lichaam helemaal gestrekt zijn en rol het wiel vervolgens terug tot je weer in de basishouding zit. Houd je buikspieren gedurende deze oefening continu aangespannen. Je kunt de oefening intensiveren door sneller/verder of dieper te gaan.

Ab Wheel oefening 2: staande roll-out

Deze oefening is geschikt voor de wat meer ervaren sporters. De roll-out vanuit een staande positie met rechte rug en gestrekte benen. Bepaal een eindpunt, bijvoorbeeld een muur of een lijn. Begin dicht bij het eindpunt en bouw de afstand tot het eindpunt op.

Ab Wheel oefening 3: push-up hold

Ab Wheel 3
Deze oefening heeft als basis planking en is een vormspanningsoefening. Met de Ab Roller als steunpunt, moet je buik- en rugspieren maximaal inzetten voor een goede stabiliteit.

Bron foto’s: livestrong.com / mensxp.com / buzzfeed.com