Home Fitness Pole fitness oefeningen

Pole fitness oefeningen

641
DELEN
Pole fitness 1

Rond pole fitness – de sportvariant van paaldansen – hangt nog steeds een beetje het imago van erotiek en nachtclubs. Toch is het is wel degelijk óók een serieuze manier van sportbeoefening. Je ziet de pole tegenwoordig dan ook als onderdeel van de apparatuur in de sportschool. Dus je kunt pole fitness oefeningen in steeds meer fitnesscentra doen. Pole fitness oefeningen zijn een sierlijke manier van krachttraining, gecombineerd met cardio. Je laat bovendien de verschillende groepen spieren met elkaar samenwerken en werk je aan je flexibiliteit.

Pole fitness 2
Alle begin is moeilijk en dat geldt ook zeker voor pole fitness oefeningen. Je zult in het begin best last krijgen van spierpijn en wellicht wat blauwe plekken her en der. Maar een ander gezegde is: oefening baart kunst. En dat gaat eigenlijk wel bijna letterlijk op hier!

Heb je een aantal basic pole fitness oefeningen eenmaal onder de knie, dan kun je de work-out uiteraard zeker de nodige flair meegeven. Je kunt met een combinatie van oefeningen een geweldig intensieve work-outs samenstellen. We tippen hier natuurlijk een paar oefeningen.

#1 Pole fitness oefening: : pull-up crunch

Ga rechts van de pole staan, handen om de paal: linkerarm achterlangs, rechterarm voorlangs. Span je core aan en til dan je knieën op tot aan je ellebogen. Paar seconden vasthouden en weer rustig laten zakken. Je kunt de oefening vereenvoudigen door je benen minder hoog op te trekken

#2 Pole fitness oefening: pole climb squat

Klim in de paal, knieën om de paal geklemd, klemvast. Handen in klimpositie op borsthoogte, linkerhand onder, rechterhand boven. Vervolgens kom je vanuit je heupen omhoog, even vasthouden en terug naar basispositie.

#3 Pole fitness oefening: oblique crunch

Rechtop naast de paal gaan staan. Klem knieholte van je binnenste been om de paal, houd met de binnenste arm je scheenbeenvast en strek je bovenlichaam naar buiten.

Het is niet zo deze oefeningen alleen geschikt zijn voor lenige mensen. Je kunt het ook juíst doen voor meer souplesse. Mooie bijkomstigheid is dan, dat je daarbij ook je spieren traint en werkt aan je uithoudingsvermogen.

Bron foto’s: academiadanssatt.com.mx / myproana.com